آموزش

صفر تا صد خرید ربع سکه در بورس

ربع سکه بورسی

ربع سکه به عنوان پرمعامله‌ترین سکه در بازار ایران، بالاخره به بورس راه پیدا کرد و از روز شنبه 24 دی ماه، هر کسی که کد بورسی داشته باشد می‌تواند اقدام به خرید ربع سکه کند.

اگر کدبورسی ندارید، میتوانید در عرض 5 دقیقه به صورت غیرحضوری از طریق این لینک، کدبورسی دریافت کنید.

اما این ربع سکه‌ها شرایط خاصی دارد که برای سرمایه‌گذاران و کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار طلا هستند، حائز اهمیت است.

ربع سکه‌ها با با ورن 2.033 گرم و عیار 900 در هزار ضرب سال 1386 بانک مرکزی است و باید در هنگام تحویل این سکه‌ها دقت لازم را داشته باشید چرا که پس از تحویل ربع سکه‌ها، اعتراضی قابل قبول نخواهد بود. لازم به ذکر است که این ربع سکه‌ها به صورت وکیوم شده نیست!

مهم‌ترین نکته ربع سکه‌های بورسی آن است که این سکه‌ها معاملات ثانویه ندارد، یعنی بعد از خرید نمیتوانید مجدد در بورس بفروشید و نوسان گیری داشته باشید. بلکه پس از معامله خریدار موظف است تا مهلت مقرر که 1403/12/20  است برای دریافت این ربع سکه ها به خزانه داری بانک مرکزی در تهران مراجعه کنند.

هزینه انبار داری این سکه ها روزانه 100 تومان است که به عهده خریدار است و به این هزینه انبارداری، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده هم اضافه می شود. تحویل ربع سکه به مشتری از سوی خزانه، حداقل 5 روز کاری پس از معامله امکان‌پذیر است و زودتر از آن، امکان تحویل سکه وجود ندارد. لازم به ذکر است که امکان نگهداری کالا در خزانه تا تاریخ 1403/12/20 وجود دارد.

برای خرید ربع سکه‌ها باید نماد «سکه0312ن06» را جستجو کنید. معاملات باید صورت مضربی از 100 وارد گردد که معادل یک ربع سکه است. حداکثر هر نفر میتواند 5 ربع سکه معادل 500 واحد خریداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *