آموزش

جذاب‌ترین بازارها در شهرهای مختلف ایران

یکی از معیارهای روان‌شناسی بازارها، میزان جستجویعبارت‌های مرتبط با هر بازار در وبسایت‌ها و شبکه‌های مجازی است. به طور مثال براساس داده‌های گوگل ترند جستجوی بیت‌کوین در اینترنت به پایین‌ترین سطح خود در ۹ ماه اخیر رسیده و این درحالی‌است که این ارز در یک ماه گذشته روند صعودی خود را شروع کرده است. بررسی پیک‌های جستجوی بیت‌کوین در اینترنت نشان می‌دهد در سال 2017 جستجوی این ارز دیجیتال در بالاترین میزان شاخص خود قرار داشته است و حالا تحلیلگران اعتقاد دارند هیاهو در بازار بیت‌کوین کاهش یافته است و این در حالی است که چند رمزارز دیگر، روزهای پرجستجویی را پشت سر می‌گذارند.

از میزان جستجوی عبارت مرتبط با هر بازار می‌توان به تمایل مردم استان‌های ایران به هر بازار پی برد. نتایج داده‌های گوگل ترند از میزان جستجوی مردم هر شهر به صورت تصویر زیر است:

همانطور که در تصویر مشخص است، در استان‌های مرزی مردم تمایل بیشتری به جستجوی ارز به خصوص دلار و ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین دارند. برخی شهرهای مرکزی به دنبال طلا و به خصوص سکه هستند و چند استان نیز بیشتر جستجو کننده واژه های مرتبط با بورس هستند.

از سوی دیگر در یک ماه گذشته میزان جستجو برای بازارهای بورس، طلا و ارز افزایش یافته است و این در حالی است که مشابه یافته‌های جهانی، میزان جستجوی رمزارزها به خصوص بیت‌کوین در ایران روند کاهشی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *