آموزش

چرا افراد به درمانگر مالی نیاز دارند؟

مالی درمانی

نظرسنجی انجام شده توسط شرکت خدمات مالی Capital One نشان می‌دهد که در سال 2019، مباحث مالی منبع شماره یک استرس بوده است و توسط 73 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی مورد تاکید واقع شده است. مردم گزارش کردند که بیشتر از سیاست (59٪)، کار (49٪) یا خانواده (46٪)، نگران امور مالی خود هستند. در نظرسنجی Capital One، استرس مربوط به امور مالی به ویژه در بین نسل “زد” (82٪) و نسل “هزاره” (81٪) رایج است.

  • استرس مربوط به امور مالی در طول همه‌گیری کرونا تشدید شد. انجمن مشاوره مالی و آموزش برنامه‌ریزی (AFCPE) در سپتامبر 2020 گزارش داد که سطح استرس مربوط به امور مالی در ماه‌های اولیه همه‌گیری به اوج خود رسید و تا اواخر سال بالا باقی ماند.
  • نظرسنجی های انجام شده در آوریل 2020 نشان داد که 88٪ از پاسخ دهندگان احساس استرس مالی می‌کردند که در نظرسنجی مشابه انجام شده در سپتامبر 2020 به 84٪ کاهش یافت.
  • تعداد افرادی که گزارش دادند به شدت یا بسیار نگران امور مالی خود هستند به طور مشابه بین دو نظرسنجی از 43% به 34% کاهش یافته است.
  • مهم‌ترین عوامل استرس‌زا شامل نداشتن پول کافی برای پس‌انداز، امنیت شغلی، نداشتن پس‌انداز کافی در دوران بازنشستگی، نوسانات درآمد و عدم توانایی در پرداخت هزینه مسکن و سایر پرداخت‌های ماهانه بود.

برای بسیاری از مردم، نظم بخشیدن به امور مالی مستلزم همکاری با یک برنامه‌ریز مالی یا مشاور مالی است که با کمک به آنها در تعیین اهداف مالی واقع‌بینانه و اجرای برنامه‌هایی برای دستیابی به آنها آموزش دیده است. با این حال، افرادی که استرس و اضطراب مربوط به امور مالی خود را تجربه می‌کنند ممکن است برای تغییر تفکر و رفتار خود در مورد پول نیز به کمک نیاز داشته باشند، این در حالی است که تعداد کمی از برنامه‌ریزان مالی برای انجام آن آموزش دیده‌اند.

سه سناریو به طور خاص نیازمند راهنمایی اضافی است که یک درمانگر مالی ارائه می‌دهد:

  • زمانی که رابطه یک فرد با پول به گونه‌ای باشد که آنها پول را منبع قدرت و هویت می‌دانند نه ابزاری برای کمک برای رسیدن به اهدافشان.
  • زمانی که نگرش در مورد پول مانع از اقدام برای بهبود وضعیت مالی آنها می‌شود.
  • وقتی مسائل مالی باعث شکاف جدی در زندگی متاهلی یا سایر روابط شخصی می‌شود.

نمونه‌های زیر از جمله رفتارها و الگوهای فکری منفی هستند که مالی‌درمانی به افراد کمک می‌کند بر آنها غلبه کنند:

  • پرداختن به مسائل رفتاری که رفاه مالی و عاطفی را به خطر می‌اندازد، مانند قمار یا خرید بی‌دلیل.
  • کمک به افرادی که بیش از حد کار می‌کنند یا پول احتکار می‌کنند در حالی که از پرداختن به مسائل مالی فوری در زندگی خود اجتناب می‌کنند.
  • کمک به افراد در ایجاد عادات مالی سالم و رسیدگی به مشکلات سلامت روانی یا جسمی که ممکن است به مدیریت مالی ضعیف کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *