آموزش

وقتی پای پول در میان باشد، زندگی دوگانه داریم!

گزارشی تکان‌دهنده با عنوان «زندگی مخفی مالی آمریکایی‌ها» بررسی می‌کند کدام گروه از آمریکایی‌ها به بیشترین توصیه‌های مالی نیاز دارند و چرا آنها این توصیه را دریافت نمی‌کنند؟! این گزارش شامل تحقیقات گسترده‌ای است و تهیه آن بیش از پنج سال طول کشیده است. محققان با بیش از 2000 نفر شامل بسیاری از مدیران بانک، معتادان به خرید و حتی یک سارق بانک مصاحبه کردند! نیازی به گفتن نیست که این گزارش عمقی است و نتایج آن هم برای آمریکایی‌های با وضعیت مالی متوسط و هم برای صنعت خدمات مالی ترسناک و آموزنده است.

 

زندگلی لاکچری جعلی

در عصر رسانه‌های اجتماعی، همه ما کمی مقصر هستیم چرا که تصاویر و ویدیوهایی را منتشر می‌کنیم که ما را در بهترین حالت ممکن نشان می‌دهد. مردم دوست ندارند درگیری‌های خود را به نمایش بگذارند بنابراین در مقابل دوستان، خانواده و عموم مردم، ظاهری پر زرق و برق به نمایش می‌گذارند. این نمایش غیرواقعی این تصور را ایجاد می‌کند که عموم مردم از نظر مالی، وضعیت متوسط رو به بالا دارند.  این امر به‌ویژه در نسل‌های جوان‌تر شایع است و 28 درصد از متولدین سال 2000 به بعد اعتراف می‌کنند که عمداً سعی می‌کنند از طریق رسانه‌های اجتماعی خود را ثروتمندتر از آنچه واقعاً هستند نشان دهند. قاعدتا آمار بسیار بالاتری وجود دارد از افرادی که همین کار را انجام می‌دهند اما حاضر به قبول چنین رفتاری نیستند.

طبق این گزارش «آمریکایی‌ها برای آن نیمه از زندگی خود که به عموم نشان می‌دهند، از نیمه دیگر زندگیشان که جنبه خصوصی دارد، هزینه می‌کنند»

 

برخی از آمارهای نگران کننده

  1. 20 میلیون آمریکایی اعتیاد به خرید دارند.
  2. تقریباً تعداد افرادی که کارت اعتباری دارند، دو برابر افرادی است که حساب بازنشستگی دارند.
  3. وضعیت پس انداز خانوارهای آمریکایی حتی بدتر است. بحث ذخیره پولی اضطراری برای پوشش هزینه‌های 3 تا 6 ماهه را فراموش کنید، 44٪ از آمریکایی‌ها نمی توانند یک وضعیت اضطراری 400 دلاری را بدون پرداخت بدهی بیشتر مدیریت کنند.
  4. 52 درصد از آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که به دلیل نداشتن پول کافی گریه کرده‌اند. اگر فکر می‌کنید که این چیزی مختص طبقه فقیر یا متوسط است، آمار بعدی را نظاره کنید:
  5. 41 درصد از کسانی که بیش از 200000 دلار در سال درآمد دارند به دلیل نداشتن پول کافی گریه کرده‌اند. این آمار ممکن است برای برخی شوکه کننده باشد، اما اگر نتوانید عادات خرج کردن خود را کنترل کنید، مهم نیست که چقدر درآمد داشته باشید، همیشه تحت استرس پول خواهید بود.
  6. 37 درصد از آمریکایی ها به دلیل نداشتن پول با شکم گرسنه خوابیده‌اند.
  7. 12 درصد از آمریکایی‌ها چیزی را دزدیده‌اند.
  8. 5 درصد اعتراف می کنند که غذای نیمه خورده را از سطل زباله بیرون آورده‌اند.

 

اگر نقطه روشنی در این گزارش وجود داشته باشد، این است که به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها آماده دریافت کمک مالی هستند و حتی هشت حوزه را بیان کرده‌اند که حاضرند برای کمک به آنها به یک متخصص، پول بپردازند. آن هشت بخش شامل موارد زیر است:

  1. اینکه آیا منصفانه هزینه می‌کنند یا نه
  2. به حداکثر رساندن حقوق در شغل فعلی
  3. برنامه‌ریزی جابه‌جایی شغلی که که درآمد بیشتری برایشان داشته باشد
  4. بودجه‌ریزی ماهانه، درست به اندازه بدهی
  5. برنامه ریزی برای تعطیلات مقرون به صرفه
  6. داشتن کسی که به طور کلی در مورد زندگی مالی خود با او صحبت کنند
  7. مقابله با فشار مخارجی که اضطراب ایجاد می‌کند

 

متأسفانه، گزارش اشاره می‌کند که هیچ یک از این هشت نیاز توسط صنعت خدمات مالی برآورده نمی‌شود، حداقل برای کسانی که کمتر از 100 هزار دلار برای سرمایه‌گذاری دارند (که تقریبا اغلب افراد این مبلغ را ندارند)

یکی از دلایلی که آمریکایی‌ها نیازهای خود را در این زمینه‌ها برآورده نمی‌کنند، به دلیل ماهیت صنعت خدمات مالی است. چرا که همه خود را یک “متخصص” می‌دانند. اگرچه کارگزاران وام مسکن، حسابداران، مشاوران سرمایه گذاری داریم اما چیزی که ما نداریم یک رویکرد مقرون به صرفه، مشتری محور و کل نگر برای برنامه‌ریزی مالی است. بر طبق این گزارش «در حالی که برای اغلب آمریکایی‌ها پزشکی برای مراقبت‌های اولیه وجود دارد، اما هیچ مدیر مالی شخصی وجود ندارد.»

این زنگ خطری برای صنعت خدمات مالی است. نظر شما در مورد هشت حوزه‌ای که آمریکایی ها می‌گویند مایلند برای دریافت کمک حرفه‌ای، هزینه بپردازند چیست. آیا فکر می‌کنید در این زمینه‌ها به کمک نیاز دارید؟ اگر چنین است، آیا حاضرید برای آن هزینه کنید؟ آیا خدمات دیگری وجود دارد که به نظر شما به کمک مشاوران مالی نیاز داشته باشید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: themakingofamillionaire

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “وقتی پای پول در میان باشد، زندگی دوگانه داریم!

  1. Mino گفت:

    چقدر این مطلب را دوست داشتم، تلنگر واقعی بهم خورد.
    برای جامعه ما هم خیلی نزدیک و ملموس هست.
    ممنون از این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *